rectangle-33
stratejik-marka-yonetimi-informer-web_

Ömer Barış Gökpınar Stratejik Marka Yönetimi Eğitimi

Başlangıç- Bitiş Tarihi:

07 Kasım 2023 - 07 Aralık 2023

Kurs Süresi:

5 Hafta / 10 Ders

Ömer Barış Gökpınar

Ex-CMO / Samsung Türkiye

samsung-400x150
Share
rectangle-33

Bu kurs bir markanın uçtan uca yönetimi üzerine uygulama temelli bir kurstur. Bu kursta, markanın hedef pazarını belirlemek, marka konumlandırmasını yapmak, markanın idealini, karakterini, kimlik unsurlarını oluşturmak, marka merdivenini belirlemek, etkili bir marka iletişimi yapmak ve markanın sağlığını, marka iletişiminin etkinliğini pazar ve tüketici araştırmalarıyla değerlendirmek gibi marka yönetiminin süreçleri içerisine giren tüm konuların üzerinden geçilecek.

Bu eğitim ile:

  • Marka yönetiminin tüm süreçlerini uçtan uca öğreneceksiniz.
  • Markanızı doğru konumlandırmak için pazar, rekabet ve hedef kitle analizi yapmayı öğreneceksiniz.
  • Markanız için güçlü ve etkili bir marka stratejisi oluşturabileceksiniz.
  • Markanızın iletişiminde bütünleşik reklam kampanyalarının geliştirilmesi ve planlanmasında yetkinlikler ve beceriler kazanacaksınız.
  • Markanızı rekabetin önüne çıkaracak ATL, BTL, Dijital veya PR projeleri başlatmayı ve yönetmeyi öğreneceksiniz.
  • Markanız için geliştirilen tüm pazarlama ve iletişim faaliyetlerinin etkisini ölçmeyi öğreneceksiniz.

Bu kurs kimler için

Bu kurs, büyük ölçekli şirketlerde Ürün Yönetimi, Pazarlama veya Pazarlama İletişimi alanlarında görev alan kıdemli uzmanlar ve orta seviye yöneticiler, orta ve küçük ölçekli şirketlerde pazarlama ve satış alanlarında görev alan yöneticiler, marka yaratmak ve yönetmek isteyen start-up kurucuları ve üst düzey yöneticiler, reklam veya medya ajanslarında Müşteri İlişkileri ve Strateji alanlarında çalışan ve kendini marka yönetimi alanında geliştirmek isteyen uzmanlar ve yöneticiler için uygundur.

Büyük ölçekli şirketlerde Ürün Yönetimi, Pazarlama veya Pazarlama İletişimi alanlarında görev alan kıdemli uzmanlar ve orta seviye yöneticiler.

Marka için geliştirilen tüm pazarlama ve iletişim faaliyetlerinin etkisini ölçmeyi ve markayı rekabetin önüne çıkaracak ATL, BTL, Dijital veya PR projeleri başlatmayı ve yönetmeyi öğreneceksiniz.

Orta ve küçük ölçekli şirketlerde pazarlama ve satış alanlarında görev alan yöneticiler.

Marka yönetiminin tüm süreçlerini ve Marka için güçlü ve etkili bir marka stratejisi oluşturmayı öğreneceksiniz.

Marka yaratmak ve yönetmek isteyen start-up kurucuları ve üst düzey yöneticiler.

İç görü oluşturma, marka değeri yaratma, marka idealini belirleme ve strateji oluşturma yeteneklerini kazanmayı öğreneceksiniz.

Reklam veya medya ajanslarında Müşteri İlişkiler ve Strateji alanlarında çalışan ve kendini marka yönetimi alanında geliştirmek isteyen uzmanlar ve yöneticiler.

İletişim brief’leri hazırlama, reklam kampanyalarını değerlendirme ve marka iletişimi konseptlerini anlamayı öğreneceksiniz.

Kurs kimler için uygun değil?

Bu kurs üniversite öğrencileri için uygun değildir.

Ömer Barış Gökpınar

Ex-CMO / Samsung Türkiye
samsung-400x150
  • 1998-1999 yılları arasında Atlanta’da Worldspan şirketinde pazarlama uzmanı olarak kariyerine adım attı.
  • 2000-2004 yılları arasında Procter & Gamble şirketinde Alo ve Ariel markalarını yönetti; Alo’nun tarihinde ilk kez pazar lideri olmasına; Ariel’in en yakın rakibinin iki katı pazar payına erişerek lider olmasına katkı sağladı.
  • 2004-2009 yılları arasında Alametifarika ve TBWA\İstanbul reklam ajanslarında Marka Direktörü olarak Garanti Bankası, TEB, Fiat Tofaş, Beko, Anadolu Hayat Emeklilik, Milliyet ve Sabah markalarını yönetti.
  • 2009-2011 yılları arasında Vodafone'da Marka Stratejisi ve Pazarlama İletişimi Kıdemli Müdürü olarak marka stratejisi geliştirdi ve Vodafone'un relansmanını yönetti.
  • 2012-2015 yılları arasında Turkcell’de Pazarlama İletişimi Direktörü olarak Turkcell’in marka imajını rekor seviyeye çıkarttı, 4.5G pazarında Turkcell’i açık ara lider marka konumuna taşıdı.
  • 2016 – 2022 yılları arasında Samsung Electronics Türkiye’de Kurumsal Marka ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak Samsung’un telefon ve televizyon pazarlarında liderliğini pekiştirirken, beyaz eşya pazar payını iki katına çıkararak ilk 3 marka arasına girmesini sağladı.
  • Kasım 2022’den bu yana K2C Danışmanlık Şirketi’nde danışman olarak büyük şirketlere liderlik, insan & kültür ve yetkinlik alanlarında danışmanlık, eğitmenlik, mentorluk ve koçluk hizmetleri vermektedir.

Ders 1

– Markanın Tanımı ve Özellikleri
– İkonik Markaların Ortak Özellikleri
– Marka Yönetiminin Tanımı ve Önemi
– Marka Yönetimi Süreçleri

– Markanın Hedef Pazarı Analizi
– Markanın Hedef Pazarında Rekabet Analizi
– Markanın Rekabete Göre Aynı ve Ayrıştırıcı Özellikleri
– Pazar ve Rekabet Verilerine Göre Marka Konumlandırması

– Marka Hedef Kitlesinin Segmentasyonu
– Davranışsal Segmentasyon
– Psikografik Segmentasyon
– Jeodemografik Segmentasyon
– Faydasal Segmentasyon
– Marka İçgörüsünün Tanımı ve Örnekleri
– Marka İçgörüsünün Matematiği ve Değerlendirme Kriterleri

– Marka İdealinin Tanımı ve Özellikleri
– İkonik Markaların İdeallerinden Pekiştirici Örnekler
– Marka Değerinin Tanımı ve Çeşitleri
– İkonik Markaların Değerlerinden Pekiştirici Örnekler

-Marka Karakterinin Tanımı ve Özellikleri
-İkonik Markaların Karakterlerinden Pekiştirici Örnekler
-Marka Kimliğinin Tanımı ve Unsurları
-İkonik Markaların Kimliklerinden Pekiştirici Örnekler

– Markanın Fonksiyonel Faydası
– Markanın Duygusal Faydası
– Marka Faydasının İnandırıcı Sebepleri

– Marka İletişim Brief’i
– Marka İletişim Konsept’i
– Marka İletişim Fikri Değerlendirme
– Marka İletişim Kampanyası Değerlendirme

– Marka İletişim Performasının Ön Araştırması
– Marka İletişim Kampanyası Bütçeleme
– Marka İletişim Kampanyası Medya Planlama
– Marka İletişim Kampanyası Prodüksiyon

– Şirket İçinde Uygulama
– Satış Noktalarında Uygulama
– Hizmet/Servis Noktalarında Uygulama
– Dijital Platformlarda Uygulama

– Marka Performansı Ölçümlemenin Önemi
– Marka Performansı Ölçümleme Metodolojileri
– Marka Performansı Ölçümleme Metrikleri

Nasıl eğitim veriyoruz?

Canlı ve online derslerde hem diğer katılımcılarla hem de eğitmenle network kurabileceksiniz. Google Classroom hesabınızda ödevlere erişecek, eğitmeninizden geri bildirimler alabilecek ve sorular sorabileceksiniz.

icon_1

En İyi Eğitmenler

  • Güçlü şirketlerin güçlü yöneticileri
  • Sektörde bilinen saygın isimler
icon_2

7/24 Destek

  • Teedo ekibi her an yanınızda
  • Çözüm odaklı yaklaşım
icon_3

Canlı ve Online Dersler

  • Tamamen canlı dersler
  • Kapalı WhatsApp grupları
icon_4

Network Edinme

  • Kapalı WhatsApp grupları
  • Eğitmenden geri bildirim
  • Diğer katılımcılarla network
Teedo
Sertifikası

Kişiselleştirilmiş Teedo sertifikanızla almış olduğunuz eğitimi başarıyla tamamladığınızı ve spesifik bir konuda uzmanlaştığınızı herkese kolayca ispat edebilir ve doğrulatabilirsiniz.

Akreditasyonlar
cpd-280x220
The CPD Certification

Teedo, uluslararası alanda kabul gören bağımsız İngiliz Eğitim Akreditasyon Kurumu The CPD Certification Service üyesidir.

iiba-logo
IIBA

Teedo, Uluslararası İş Analizi Enstitüsü (IIBA) tarafından akredite edilmiş bir eğitim platformudur.

hrci-logo
HRCI

Teedo, HR Certification Institute® akreditasyonu için hazırlıklara başladı. Tahmini başlangıcı Nisan 2025.

pmi-logo1
PMI

Proje Yönetimi Enstitüsü (PMI) akreditasyonu için tüm girişimler yapıldı, ilgili kursun planlanması bekleniyor.

Referanslar