Başlangıç- Bitiş Tarihi:
07 Kasım 2023 - 07 Aralık 2023
Kurs Süresi:
5 Hafta / 10 Ders
Bu kurs bir markanın uçtan uca yönetimi üzerine uygulama temelli bir kurstur. Bu kursta, markanın hedef pazarını belirlemek, marka konumlandırmasını yapmak, markanın idealini, karakterini, kimlik unsurlarını oluşturmak, marka merdivenini belirlemek, etkili bir marka iletişimi yapmak ve markanın sağlığını, marka iletişiminin etkinliğini pazar ve tüketici araştırmalarıyla değerlendirmek gibi marka yönetiminin süreçleri içerisine giren tüm konuların üzerinden geçilecek.
Bu eğitim ile:
Bu kurs, büyük ölçekli şirketlerde Ürün Yönetimi, Pazarlama veya Pazarlama İletişimi alanlarında görev alan kıdemli uzmanlar ve orta seviye yöneticiler, orta ve küçük ölçekli şirketlerde pazarlama ve satış alanlarında görev alan yöneticiler, marka yaratmak ve yönetmek isteyen start-up kurucuları ve üst düzey yöneticiler, reklam veya medya ajanslarında Müşteri İlişkileri ve Strateji alanlarında çalışan ve kendini marka yönetimi alanında geliştirmek isteyen uzmanlar ve yöneticiler için uygundur.
Büyük ölçekli şirketlerde Ürün Yönetimi, Pazarlama veya Pazarlama İletişimi alanlarında görev alan kıdemli uzmanlar ve orta seviye yöneticiler.
Marka için geliştirilen tüm pazarlama ve iletişim faaliyetlerinin etkisini ölçmeyi ve markayı rekabetin önüne çıkaracak ATL, BTL, Dijital veya PR projeleri başlatmayı ve yönetmeyi öğreneceksiniz.
Orta ve küçük ölçekli şirketlerde pazarlama ve satış alanlarında görev alan yöneticiler.
Marka yönetiminin tüm süreçlerini ve Marka için güçlü ve etkili bir marka stratejisi oluşturmayı öğreneceksiniz.
Marka yaratmak ve yönetmek isteyen start-up kurucuları ve üst düzey yöneticiler.
İç görü oluşturma, marka değeri yaratma, marka idealini belirleme ve strateji oluşturma yeteneklerini kazanmayı öğreneceksiniz.
Reklam veya medya ajanslarında Müşteri İlişkiler ve Strateji alanlarında çalışan ve kendini marka yönetimi alanında geliştirmek isteyen uzmanlar ve yöneticiler.
İletişim brief’leri hazırlama, reklam kampanyalarını değerlendirme ve marka iletişimi konseptlerini anlamayı öğreneceksiniz.
Bu kurs üniversite öğrencileri için uygun değildir.
Ders 1
– Markanın Tanımı ve Özellikleri
– İkonik Markaların Ortak Özellikleri
– Marka Yönetiminin Tanımı ve Önemi
– Marka Yönetimi Süreçleri
Ders 2
– Markanın Hedef Pazarı Analizi
– Markanın Hedef Pazarında Rekabet Analizi
– Markanın Rekabete Göre Aynı ve Ayrıştırıcı Özellikleri
– Pazar ve Rekabet Verilerine Göre Marka Konumlandırması
Ders 3
– Marka Hedef Kitlesinin Segmentasyonu
– Davranışsal Segmentasyon
– Psikografik Segmentasyon
– Jeodemografik Segmentasyon
– Faydasal Segmentasyon
– Marka İçgörüsünün Tanımı ve Örnekleri
– Marka İçgörüsünün Matematiği ve Değerlendirme Kriterleri
Ders 4
– Marka İdealinin Tanımı ve Özellikleri
– İkonik Markaların İdeallerinden Pekiştirici Örnekler
– Marka Değerinin Tanımı ve Çeşitleri
– İkonik Markaların Değerlerinden Pekiştirici Örnekler
Ders 5
-Marka Karakterinin Tanımı ve Özellikleri
-İkonik Markaların Karakterlerinden Pekiştirici Örnekler
-Marka Kimliğinin Tanımı ve Unsurları
-İkonik Markaların Kimliklerinden Pekiştirici Örnekler
Ders 6
– Markanın Fonksiyonel Faydası
– Markanın Duygusal Faydası
– Marka Faydasının İnandırıcı Sebepleri
Ders 7
– Marka İletişim Brief’i
– Marka İletişim Konsept’i
– Marka İletişim Fikri Değerlendirme
– Marka İletişim Kampanyası Değerlendirme
Ders 8
– Marka İletişim Performasının Ön Araştırması
– Marka İletişim Kampanyası Bütçeleme
– Marka İletişim Kampanyası Medya Planlama
– Marka İletişim Kampanyası Prodüksiyon
Ders 9
– Şirket İçinde Uygulama
– Satış Noktalarında Uygulama
– Hizmet/Servis Noktalarında Uygulama
– Dijital Platformlarda Uygulama
Ders 10
– Marka Performansı Ölçümlemenin Önemi
– Marka Performansı Ölçümleme Metodolojileri
– Marka Performansı Ölçümleme Metrikleri
Canlı ve online derslerde hem diğer katılımcılarla hem de eğitmenle network kurabileceksiniz. Google Classroom hesabınızda ödevlere erişecek, eğitmeninizden geri bildirimler alabilecek ve sorular sorabileceksiniz.
En İyi Eğitmenler
7/24 Destek
Canlı ve Online Dersler
Network Edinme
Kişiselleştirilmiş Teedo sertifikanızla almış olduğunuz eğitimi başarıyla tamamladığınızı ve spesifik bir konuda uzmanlaştığınızı herkese kolayca ispat edebilir ve doğrulatabilirsiniz.
Teedo, uluslararası alanda kabul gören bağımsız İngiliz Eğitim Akreditasyon Kurumu The CPD Certification Service üyesidir.
Teedo, Uluslararası İş Analizi Enstitüsü (IIBA) tarafından akredite edilmiş bir eğitim platformudur.
Teedo, HR Certification Institute® akreditasyonu için hazırlıklara başladı. Tahmini başlangıcı Nisan 2025.
Proje Yönetimi Enstitüsü (PMI) akreditasyonu için tüm girişimler yapıldı, ilgili kursun planlanması bekleniyor.
Referanslar