rectangle-33
fiyatlandirma-stratejisi-informer-1

Kaan Balkış Fiyatlandırma Stratejileri Eğitimi

Başlangıç- Bitiş Tarihi:

12 Şubat 2024 - 14 Mart 2024

Kurs Süresi:

5 Hafta / 10 Ders + 1 Bonus Ders

Kaan Balkış

Head of Revenue & Pricing / Domino's

dominos-300x300
Share
rectangle-33

Maliyetler, talep, rekabet, pazar payı, ürünün veya hizmetin sahip olduğu özellikler, dağıtım kanallarının yapısı, kâr marjları, uygulanan promosyonlar, üretim faktörleri gibi nedenlerle ürün ve hizmet fiyatlandırma her sektörün en zorlandığı konuların başında gelir.

Dünya ticaret sisteminde hemen hemen tüm sektörler fiyatlandırmada doğru yöntemleri bulma konusunda büyük adımlar atıyorlar. Domino’s’un Gelir Yönetimi ve Fiyatlandırma Direktörü Kaan Balkış’ın sunacağı Fiyatlandırma Stratejisi Eğitimi ile müşteri memnuniyetini ve kârlılığı artırmak için yaratıcı fiyatlandırma stratejilerini keşfedeceksiniz.

Bu eğitim, enflasyonist ortamlarda dahi sağlam bir fiyatlandırma stratejisi oluşturma, rekabet bazlı yaklaşımla gelir yönetimi kurma ve mikro KPI’lardan makro şirket KPI’larına etkileri anlama yetenekleri kazandıracak. Ayrıca, veri odaklı (“data driven”) karar verme yeteneği ile bu bilgileri pratikte nasıl uygulayabileceğinizi öğreneceksiniz.

Bu eğitim ile:

  • Ürüne veya hizmete en uygun fiyatlandırma stratejisinin hangi model ile yapılabileceğini öğreneceksiniz.
  • Enflasyonist ortamda nasıl fiyatlandırma stratejisi kurabileceğinizi öğreneceksiniz.
  • Rekabet bazlı yaklaşımla fiyatlandırma ve gelir yönetimini nasıl kurabileceğinizi öğreneceksiniz.
  • Mikro KPI’larla Makro şirket KPI’larına etkilerini ve bu KPI’ları okumayı öğreneceksiniz.
  • "Data driven" olma becerisi ve bunları aksiyona dökme yeteneğine sahip olacaksınız.
  • Hedeflenen kar marjı içinde, doğru indirim ve promosyon stratejileri belirleme yeteneği kazanacaksınız.
  • Fiyatlandırma stratejilerinize yapay zekayı nasıl entegre edebileceğinizi öğreneceksiniz.

Bu kurs kimler için

Bu kurs, KOBİ sahipleri, kariyerlerine yeni başlamış uzman ve yönetici adayları, vizyon sahibi girişimciler için özel olarak hazırlanmıştır. Eğitim, katılımcıların iş dünyasındaki bilgi ve becerilerini geliştirmelerine destek olmayı hedeflemektedir.

Girişimciler ve KOBİ Sahipleri

Yanlış fiyatlandırma yöntemleri uygulama, rekabette geride kalma, düşük kar marjı gibi sorunlar yaşayan işletme sahipleri ve girişimciler, bu kurs ile fiyatlandırma temelleri, rekabet analizi ve segmentasyona dayalı fiyatlandırma yöntemleri ile daha bilinçli bir fiyatlandırma stratejisi oluşturabilecekler.

Pazarlama ve Satış Departmanı Çalışanları

Ürünlerin veya hizmetlerin pazarda doğru konumlandırılamaması, kampanya ve promosyonların ROI’sinin düşük olması gibi sorunlarla karşılaşan pazarlama ve satış departmanı uzmanları, fiyat konumlandırma, kampanya fiyatlandırma yöntemleri ve iş planında fiyatlandırma stratejileri ile ürün/hizmetlerin pazarda daha etkili konumlandırılmasını sağlayabilecekler.

Finans ve Bütçe Yöneticileri

Gelir tahminlerinde tutarsızlıklar, kar & zarar analizlerinde eksiklikler, makroekonomik değişikliklere hazırlıksızlık problemleri yaşayan finans ve bütçe yöneticileri, bu kurs ile kar & zarar tablosunda fiyatlandırmanın rolünün anlaşılması, bütçe ve tahmin süreçleri ile doğru gelir tahminleri oluşturma ve makroekonomik kavramların fiyatlandırmaya etkisini anlayabilecekler.

Fiyatlandırma Alanında kendini geliştirmek İsteyen Profesyoneller

Enflasyonist ortamda fiyatlandırma, rekabet bazlı fiyatlandırma ve veriye dayalı karar alma(Data Driven) gibi alanlarda kendini geliştirmek isteyen uzmanlar, bu eğitim ile bu konularda kendilerini geliştirme imkanı bulacaktır.

Kurs kimler için uygun değil?

Bu kurs üniversite öğrencileri için uygun değildir.

Kaan Balkış

Head of Revenue & Pricing / Domino's
dominos-300x300
  • 2013 – 2014 yılları arasında Borsa İstanbul da Stajını tamamlamıştır. (Finansal Piyasalar Araştırma Merkezi)
  • 2014 yılında Boğaziçi Ekonomi Mezun olup, üniversitede 2 yıl bölüm, 1 yıl da fakülte öğrenci temsilciliği yapmıştır.
  • 2014 – 2016 yılları arasında Türk Telekom fiyatlandırma Uzman Yardımcı / Uzmanlığı yapmıştır.
  • 2016 – 2019 yılları arasında EWE Turkey / Socar Fiyatlandırma ve Kampanya Yönetimi Kıdemli Uzmanı olarak görev almıştır.
  • 2019 – 2020 yılları arasında Domino's Turkiye'de Fiyatlandırma ve Satış analizleri Yöneticiliği yapmıştır.
  • 2020 yılında Paris Sorbonne Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Business School mezun olmuştur. Marmara Üniversitesi'nde Pazarlama Yüksek Lisansı yapmaktadır.
  • 2020 – 2021 yılları arasında Domino's Turkiye'de Fiyatlandırma Birim Müdürü olarak görev almıştır.
  • 2021 – 2022 yılları arasında Domino's Türkiye'nin Gelir Yönetimi Grup Müdürü olarak hizmet vermiştir.
  • 2022'den beri Domino's Eurasia (Türkiye, Rusya, Gürcistan ve Azerbeycan) ve Coffy'de Head of Revenue Management görevine devam etmektedir.

Müfredat

Ders 1

-Fiyat ve değer kavramları nedir?
-Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
-Fiyatlandırmadaki Geleneksel Yöntemler
-Fiyat konumlandırması nedir?

-Rekabet – Fiyatlandırma İlişkisi
-Rekabet analizi nedir?
-Rekabet analizi nasıl hazırlanır?
-Rekabet indeksi nedir?
-Rekabet indeksi ve talep eğrisi nasıl oluşturulur?
-TÜFE & ÜFE & Şirket Enflasyonu & Sepet Tutarı İlişkisi

-Fiyat segmentasyonu ve önemi
-Lokasyon bazlı fiyatlandırma modeli nasıl kurulur?
-Segmentlere Özgü Fiyatlandırma Stratejileri
-Bölgesel Fiyatlandırma Uygulamaları
-Sezonsal ve Okazyonel Fiyatlandırma Uygulamaları

-Gelir optimizasyonu nedir?
-Gelir Optimizasyonu Modelleri
-Rekabet bazlı düşünme yönteminin ve veri okuma becerilerinin gelir optimizasyonundaki rolü nedir?
-Uçtan Uca Gelir Optimizasyonu Süreci (Vaka Çalışması)

-Fiyat geçiş süreci nasıl başlar?
-Ödeme istekliliği nedir ve nasıl ölçümleyebiliriz?
-Talep Eğrisi ile Rekabet Endeksini Kullanarak Portföy Fiyatlandırması
-Sensitivity Tool exceli nasıl hazırlanır ve fiyat geçişinde nasıl kullanılabilir?
-Fiyat artışı gerçekleştirmeden sepet fiyatlandırması nasıl yönetilir?

-Kampanya Kavramı ve Önemi
-Uygun Kampanya Stratejisi Kurma
-Kampanya Yönetimi ve Mix Yönetimi
-Kanibalizasyon etkisi nedir?
-Maksimum ciro ve optimum karlılığa nasıl ulaşılır?
-Marka fiyat imajı ve karlılık ilişkisinin nasıl kurulmalıdır?

-KPI nedir, nasıl belirlenir?
-Kar & Zarar tablosu nedir?
-Kar & Zarar tablosunda gelir yönetimini rolü nedir?
-Kar & Zarar tablosundaki ana şirket KPI’larını kullanarak fiyatlandırma nasıl yaparız?

-Satış bütçesi nasıl hazırlanır?
-Doğru KPI ve stratejileri belirlerken hangi önemli metrikleri kullanmalıyız?
-Şirket Bilanço Tablolarında Satış Bütçesinin Önemi
-Bütçe forecast’leri, revizeleri nasıl hazırlanır ve bütçe takibi nasıl yapılır?

-Datanın Fiyatlandırmadaki Önemi
-Data Okuma ve Aksiyon Önerileri Çıkarma
-Günlük, Haftalık, Aylık, Çeyreklik ve Yıllık Data Takibi, Çıkarımı ve Uygulama Taktikleri

-Satış & Pazarlama bağlamında iş planı nedir?
-İş planı sunumu nasıl hazırlanır?
-Fiyatlandırmanın iş planındaki rolü nedir?
-İş planın takibi ve revizesi nasıl yapılır?

-Yapay zekayı fiyatlandırmada nasıl kullanabilirim?
-Fiyatlandırmayı tamamen yapay zekaya bırakabilir miyiz?
-Yapay zeka yardımıyla fiyatlandırma vaka çalışması (case study)

Nasıl eğitim veriyoruz?

Canlı ve online derslerde hem diğer katılımcılarla hem de eğitmenle network kurabileceksiniz. Google Classroom hesabınızda ödevlere erişecek, eğitmeninizden geri bildirimler alabilecek ve sorular sorabileceksiniz.

icon_1

En iyi eğitmenler

  • Güçlü şirketlerin güçlü yöneticileri
  • Sektörde bilinen saygın isimler
icon_2

7/24 Destek

  • Teedo ekibi her an yanınızda
  • Çözüm odaklı yaklaşım
icon_3

Canlı ve Online Dersler

  • Tamamen canlı dersler
  • Kaçırdığınız derslerin kayıtlarına erişim
icon_4

Network edinme

  • Kapalı WhatsApp grupları
  • Eğitmenden geri bildirim
  • Diğer katılımcılarla network
Teedo
Sertifikası

Kişiselleştirilmiş Teedo sertifikanızla almış olduğunuz eğitimi başarıyla tamamladığınızı ve spesifik bir konuda uzmanlaştığınızı herkese kolayca ispat edebilir ve doğrulatabilirsiniz.

Akreditasyonlar
cpd-280x220
The CPD Certification

Teedo, uluslararası alanda kabul gören bağımsız İngiliz Eğitim Akreditasyon Kurumu The CPD Certification Service üyesidir.

iiba-logo
IIBA

Teedo, Uluslararası İş Analizi Enstitüsü (IIBA) tarafından akredite edilmiş bir eğitim platformudur.

hrci-logo
HRCI

Teedo, HR Certification Institute® akreditasyonu için hazırlıklara başladı. Tahmini başlangıcı Nisan 2025.

pmi-logo1
PMI

Proje Yönetimi Enstitüsü (PMI) akreditasyonu için tüm girişimler yapıldı, ilgili kursun planlanması bekleniyor.

Nasıl Ödeme Yapabilirsiniz?

Ön başvuru formunu doldurun; Eğitim danışmanlarımız sizi Teedo’nun en güncel eğitim programları, en güncel kampanyaları ve avantajlı ödeme seçenekleri hakkında en kısa sürede bilgilendirsin! Alanında uzman, sektör profesyoneli eğitmenlerimiz ile kariyerinizi bir üst seviyeye taşıyacak eğitim fırsatlarını kaçırmayın.

Diğer sorularınız için Sıkça Sorulan Sorular sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Paycell

  • Kredi Kartı ile Güvenli Ödeme İmkanı
  • Vade Farksız 3 Taksit Fırsatı

Paynet

  • Kredi Kartı ile Güvenli Ödeme İmkanı
  • Vade Farksız 3 Taksit Fırsatı

Havale / EFT

  • Havale/EFT Ödemelerinde %10 İndirim Fırsatı

Referanslar