rectangle-33
musteri-deneyimi-informer

Gökhan Uğurlu Müşteri Deneyimi Yönetimi Eğitimi

Başlangıç- Bitiş Tarihi:

16 Temmuz 2024 - 15 Ağustos 2024

Kurs Süresi:

5 Hafta / 10 Ders

Gökhan Uğurlu

Former Vice President / Samsung

samsung-400x150
Share
rectangle-33

Rekabetçi pazarlarda şirketler karlılık ve ciro odaklı çalışırken, müşterilerinin şirket ile olan deneyimlerinde hangi noktalarda sorunlar yaşadıklarını tespit etmekte güçlük çekmekte ve müşterileri ile sağlıklı ilişkiler kurmakta zorlanmaktadır. Satış Öncesi ve Sonrası Müşteri Yolculuğu Eğitimi ile müşteri yolculuğunun her aşamasında müşterileriniz ile temas noktalarınızı mükemmelleştirme ve müşteri kaybına yol açan/açabilecek zayıf noktalarınızı tespit etme imkanı bulacaksınız.

Profesyonel hayatının büyük bir kısmını müşteri deneyimi yönetimine adayan tecrübeli yönetici Gökhan Uğurlu, 27 yılda Bosch ve Samsung gibi dev şirketlerde edindiği tecrübeleri katılımcılara aktarmak için zengin bir müfredat hazırladı.

Bu kurs ile, müşteri deneyimi ve yolculuğunu iyileştirmek için yenilikçi ve etkili çözümler öğrenecek, bu çözümler ile rekabetçi pazarlarda firmanızı bir adım öne çıkararak, müşterilerinizle daha uzun ömürlü ilişkiler kurmayı başaracaksınız.

Bu eğitim ile:

  • "Müşteri Deneyimi" kavramına analitik bir yaklaşım benimseyerek müşteri deneyimini iyileştirmek için yenilikçi ve etkili çözümler sunabileceksiniz.
  • Deneyimin ve bunun yönetiminin ne olduğunu anlayacak ve herhangi bir sürecin Müşteri Deneyim Yolculuğu haritasını oluşturabileceksiniz.
  • Total Deneyim Stratejisinin ( Müşteri Deneyimi/CX, Çalışan Deneyimi/EX ve kullanıcı deneyimi/UX ) ne anlama geldiğini öğreneceksiniz.
  • Bir markanın “Proud To Own” Indexi (PTO) ve “Loyalty”nin ne olduğunu anlayacak ve bunlara etki eden driverların nasıl tespit edilebileceğini öğreneceksiniz.
  • Müşteri Deneyim Memnuniyetini korumak veya arttırmak için harcanan / harcanacak olan giderlerin “İyi Gider” ve “Kötü Gider” olarak nasıl ayırt edebileceğini anlayabilecek ve iyi giderlerin de “Must Haves”, “Nice to Haves” ve “Wow” olarak nasıl sınıflandırılabileceğini öğreneceksiniz.
  • Müşteri Deneyim Yönetiminin en önemli parçası olan CRM araçlarının neler olduğunu, nasıl oluşturulması gerektiğini ve nasıl etkin kullanılabileceğini öğreneceksiniz.
  • Müşteri taleplerinin nasıl karşılanması ve yönetilmesi gerektiğini öğreneceksiniz. (First Level Contact Center)
  • Şikayet Yönetiminin ne olduğunu anlayacak ve Reaktif ile Proaktif Şikayet Yönetimi arasındaki farkı öğrenerek nasıl doğru uygulanabileceğini anlayacaksınız.
  • Müşteri geri bildirim kaynakların neler olduğunu ve nasıl yönetilmesi gerektiğini anlayacak, ayrıca buna bağlı olarak anketlerin amacı, yapılış şekli ve analiz yöntemlerini öğrenmekle birlikte bunların şirkete gerçekten katkı sağlayabilecek bir şekilde nasıl kullanılabileceğini anlayacaksınız.
  • Doğrudan pazarlama aktivitelerinin deneyim yolcuğundaki önemi ve dijitalleşmenin etkisi ile bunların nasıl etkin yapılabileceğini öğreneceksiniz.
  • Total Deneyim Yolculuğu'nun temelini insan ve iletişim oluşturduğu bir noktada bilhassa insanlar arasındaki iletişimin gücü ve nasıl etkin kullanılabileceği konusunda farkındalık kazanacaksınız.

Bu kurs kimler için?

Satış ve Pazarlama Profesyonelleri

Müşteriyle doğrudan etkileşimde bulunarak satış sürecinin tüm aşamalarında rol alanlar, müşteri deneyimi yönetimi ve satış süreçlerini optimize etmeyi öğrenecekler.

Müşteri İlişkileri Yöneticileri ve Uzmanları

Müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmaya yönelik stratejiler geliştiren yöneticiler veya uzmanlar, müşteri taleplerini karşılama süreçlerini ve müşteri deneyimi haritalarını oluşturma gibi konularda derinlemesine bilgi edinecekler.

Deneyim Tasarımı Uzmanları

Markanın müşterilerle olan temas noktalarını ve deneyimlerini tasarlayan ve iyileştiren profesyoneller, persona mapping ve yaratıcı düşünme gibi yaklaşımları kullanarak, müşteri deneyimlerini geliştirmeyi öğrenecekler.

İletişim ve Marka Uzmanları

Marka iletişimi, reklam kampanyaları ve pazarlama stratejileri üzerinde çalışan kişiler, deneyimi stratejileri ile marka iletişimini entegre ederek daha etkili pazarlama kampanyaları oluşturmayı öğrenecekler.

Kurs kimler için uygun değil?

Bu kurs üniversite öğrencileri için uygun değildir.

Gökhan Uğurlu

Former Vice President / Samsung
samsung-400x150
  • 1968 yılında İstanbul'da doğan Gökhan Uğurlu, İTÜ Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği ve İÜ İşletme Yüksek Lisans mezunudur.
  • Kariyerine 1994 yılında Bosch Siemens Ev Aletleri (BSH) şirketinde Türkiye Müşteri Hizmetleri Müdürü olarak başlamış ve 2014 yılına kadar Ortadoğu ve Orta Asya ülkeleri de dahil olmak üzere Müşteri Hizmetleri Direktörü olarak görevine devam etmiştir.
  • BSH'daki 20 yıllık kariyerinden sonra, Eğitmenimiz Samsung Türkiye şirketine transfer olmuş olup 2020 yılının sonuna kadar da Müşteri Deneyiminden sorumlu Başkan Yardımcısı olarak devam etmiştir.
  • Eğitmenimiz, bu süre zarfında 50'den fazla büyük projeyi hayata geçirmiş olup bilhassa dijitalleşme konusunda Dünya genelinde kullanılan ödüllü bir CRM-Yazılımı ve yine ödüllü bir "Zero Training" uygulamasını geliştirmiştir.
  • 2002-2004 yılları arasında Müşteri Hizmetleri dışında görev almak suretiyle satış da dahil olmak üzere tüm şirketin yeniden süreç odaklı yapılandırılması ve performans odaklı yönetim sistemin oluşturulması projesini hayata geçirmiş ve bununla da uluslararası arenada bir çok ödüle layık görülmüştür.
  • Eğitmenimiz, 2021 Ocak ayından itibaren elde ettiği bu deneyimlerini başta Müşteri Deneyimi ve Süreç Yönetimi olmak üzere birçok dalda Danışmanlık ve Eğitim alanında şirketlerin hizmetlerine sunmaya karar vermiştir.

Müfredat

Ders 1

– Deneyim nedir? Dijitalleşmenin etkisiyle zaman içinde neden ve nasıl değişti?
– Neden bazı deneyimler dijitalleşmeye meydan okudu ve bazıları neden yok oldu?
– Nesiller arası deneyim farklılıkların satın alma davranışı üzerindeki etkisi nedir?
– Dijitalleşme sonrası çağda hangi deneyimler ve teknolojiler bizi bekliyor?

– Müşteri deneyimi yolculuğu (CX) ve tarihsel geçmişi/evrimi nedir?
– Müşteri deneyimi yönetimi nedir?
– Müşteri deneyimine neden yatırım yapılmalıdır ve neden önemlidir?
– “Müşteri Deneyim Yönetimi” ile “Müşteri Hizmetleri Yönetimi” arasındaki fark nedir?
– Müşteri deneyim stratejisi genel olarak nasıl oluşturulur?
– Müşteri deneyiminde iletişim stratejileri nelerdir?
– Çalışanlar, ödüllendirme ve takdir uygulamalarıyla nasıl müşteri deneyimi konusunda angaje olması sağlanır?
– Müşteri deneyim hedefleri, şirket hedefleri ile nasıl örtüştürülür?

– Müşteri tipi haritası (Persona Mapping) nasıl oluşturulur?
– Müşteri deneyimini iyileştirmek için dikkate alınması gereken en önemli faktörler nelerdir?
– Deneyimde Gap Analizi ve önceliklendirme nasıl yapılır?
– Tasarım düşünme (Design Thinking) ve müşteriyi dahil etme (Co-Creation) yaklaşımı nedir?
– “Müşteri Deneyimi Yolculuğu Haritası” nedir ve nasıl Oluşturulur?

– “Müşteri Taleplerini Karşılama” sürecinin tüm alt süreçlerin örnekler ile birlikte anlatımı.
– “Müşteri Taleplerini Karşılama” süreci neden marka ve sektör bazında farklı araçlarla ve farklı performans seviyelerinde uygulanır?
– “Müşteri Taleplerini Karşılama” sürecinin şekline karar veren kriterler nedir?
– İletişim merkezindeki first level ve second level yapılanmanın anlamı ve hangi görevin ne zaman first level veya second level’da yönetilmesi gerektiğinin örneklerle anlatımı.
– UX ve EX’in tanımı ve başarılı bir iletişim merkezindeki önemi nedir?
– iletişim merkezinin en önemli performans kriterlerinin (operasyonel kriterler) tanımı ve hangi durumlarda hangi değerlerin iyi veya kötü anlama geldiğinin örneklerle öğretilmesi.

– Şikâyetin tanımı, memnuniyetsizlik ile şikâyetin farkı nedir?
– Şikâyeti tetikleyen en önemli nedenler nelerdir?
– Şikâyet eden müşteri tiplerinin sınıflandırılması ve analizi
– Memnuniyetsizlik seviyelerine göre hangi müşteri tipinin ne zaman şikâyet etme potansiyelinin olduğu

– Bir şirket genel olarak şikayetleri neye göre ve nasıl sınıflandırır?
– Şirket açısından şikâyet tipleri nelerdir ve her bir şikâyet tipinin örnekleri nelerdir?
– “Şikâyet Yönetimi”nin tanımı ve genel süreçleri nelerdir?
– İdeal bir şikâyet yönetimi yapısının süreç haritası nedir?
– Reaktif ve proaktif şikâyet yönetimi arasındaki fark nedir?
– Şikâyet yönetiminin en önemli performans / operasyonel kriterleri nelerdir ve nasıl ölçülmelilerdir?

– Müşteri memnuniyeti neden ölçülmelidir?
– “Müşteri memnuniyeti ölçümleme ve analiz” bölümünün genel yapısı ve süreçleri nelerdir?
– Memnuniyeti ölçmek için hangi durumda hangi araçlar kullanılır?
– Ölçümleme metotları ve incelikleri nelerdir?
– Hangi durumda hangi metot kullanılmalıdır?
– Müşteri algısını ölçen (Perception Metrics) NPS, CSAT, CES nedir ve neden önemlidir?
– Herkese anket yapmak anlamlı mıdır?
– “PUC System”: potansiyel memnun olmayan müşteriler nasıl tespit edilir ve bunlara nasıl farklı davranılır?
– Memnuniyet anketleri nasıl yapılır, bunlarda nelere dikkat edilmesi gerekir?
– Analiz ve raporlama nasıl yapılır ve performans kriterleri nelerdir?

– Doğrudan pazarlama nedir?
– Doğrudan Pazarlama ile Mass Pazarlama arasındaki fark nedir?
– Mass Pazarlama bilgisiyle doğrudan pazarlama aktivitesi yapılırsa neden başarısız oluruz?
– Doğrudan pazarlama aktivitesi süreçleri nelerdir ve bunlar nasıl uygulanır?
– Örneklerle başarılı ve başarısız doğrudan pazarlama aktivitelerinin incelenmesi.

– Vaka 1: “Müşteri Taleplerini Karşılama” sürecinin CX, UX ve EX kriterlerini dikkate alarak yeniden yapılandırılması
– Vaka 2: “Müşteri Hizmetleri” gözüyle oluşturulan bir sürecin tekrardan “Müşteri Deneyimi Yönetimi” gözüyle oluşturulduğundaki farkı gösteren bir yeniden yapılandırma örneği.

– İkna kabiliyetini etkileyen en önemli faktörler nelerdir?
– Yüz okuma teknikleri bu konuda nasıl yardımcı olur?
– EGO ve önyargı iletişimi neden olumsuz etkiler?
– Hangi durumda hangi iletişim aracını kullanmalıyız?
– “Kendini Doğru İfade Edebilme Sanatı” nedir?

Nasıl eğitim veriyoruz?

Canlı ve online derslerde hem diğer katılımcılarla hem de eğitmenle network kurabileceksiniz. Google Classroom hesabınızda ödevlere erişecek, eğitmeninizden geri bildirimler alabilecek ve sorular sorabileceksiniz.

icon_1

En İyi Eğitmenler

  • Güçlü şirketlerin güçlü yöneticileri
  • Sektörde bilinen saygın isimler
icon_2

7/24 Destek

  • Teedo ekibi her an yanınızda
  • Çözüm odaklı yaklaşım
icon_3

Canlı ve Online Dersler

  • Tamamen canlı dersler
  • Kapalı WhatsApp grupları
icon_4

Network Edinme

  • Kapalı WhatsApp grupları
  • Eğitmenden geri bildirim
  • Diğer katılımcılarla network
Teedo
Sertifikası

Kişiselleştirilmiş Teedo sertifikanızla almış olduğunuz eğitimi başarıyla tamamladığınızı ve spesifik bir konuda uzmanlaştığınızı herkese kolayca ispat edebilir ve doğrulatabilirsiniz.

Akreditasyonlar
cpd-280x220
The CPD Certification

Teedo, uluslararası alanda kabul gören bağımsız İngiliz Eğitim Akreditasyon Kurumu The CPD Certification Service üyesidir.

iiba-logo
IIBA

Teedo, Uluslararası İş Analizi Enstitüsü (IIBA) tarafından akredite edilmiş bir eğitim platformudur.

hrci-logo
HRCI

Teedo, HR Certification Institute® akreditasyonu için hazırlıklara başladı. Tahmini başlangıcı Nisan 2025.

pmi-logo1
PMI

Proje Yönetimi Enstitüsü (PMI) akreditasyonu için tüm girişimler yapıldı, ilgili kursun planlanması bekleniyor.

Nasıl Ödeme Yapabilirsiniz?

Formu doldurun; Teedo’nun en güncel eğitim programları, en güncel kampanyalar ve avantajlı ödeme seçenekleri hakkında eğitim danışmanlarımız en kısa sürede sizi bilgilendirsin! Alanında uzman, sektör profesyoneli eğitmenlerimizle kariyerinizi bir üst seviyeye taşıyacak eğitim fırsatlarını kaçırmayın.

 

Diğer sorularınız için Sıkça Sorulan Sorular sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Paycell

  • Kredi Kartı ile Güvenli ve Hızlı Ödeme Fırsatı
  • Vade Farksız 3 Taksit İmkanı

Paynet

  • Kredi Kartı ile Güvenli ve Hızlı Ödeme Fırsatı
  • Vade Farksız 3 Taksit İmkanı

Havale / EFT

  • Havale/EFT Ödemelerinde %10 İndirim Fırsatı

Referanslar