rectangle-33
sy-informer

Fuat Mert Kaya Satış Yönetimi Eğitimi

Başlangıç- Bitiş Tarihi:

16 Eylül 2024 - 23 Ekim 2024

Kurs Süresi:

6 Hafta / 12 Ders

Fuat Mert Kaya

Country Sales Director / Tecno Mobile Turkey (Former Country Sales Director / Xiaomi)

tecno-800x300-logo
Share
rectangle-33

Elektronik sektörünün en önde gelen C-Level yöneticilerinden Fuat Mert Kaya; Samsung, Huawei, Xiaomi ve Tecno gibi lider teknoloji şirketlerinde üstlendiği üst düzey rollerde edindiği derin tecrübeyle, satış dünyasında karşılaşılan zorluklarla başa çıkmanız için vakalar ve pratiğe dönük bilgilerden oluşan bir eğitim programı sunuyor.

Bu eğitim, satış yöneticilerinin öngörü yeteneğini geliştirmeyi hedeflerken, aynı zamanda stratejik planlama, stok ve satış trend analizi gibi kritik konulara da odaklanacak. Satış yöneticisinin ne istediğini ve önceliklerini doğru belirlemesi, müşteriyi iyi tanıması ve zorlandığı yerleri iyi anlaması üzerinde durulacaktır. Ayrıca, yeni dünya düzeninde değişen iş gücünü ve trendleri dikkate alarak, ekipleri doğru yönetme ve performansları somut ölçülebilir araçlarla değerlendirme becerileri kazandırılacaktır.

Satış Yönetimi Eğitimi, Fuat Mert Kaya’nın zengin sektörel deneyimi ve ödüllerle taçlandırılmış yönetim becerileriyle, katılımcılara satış yönetimi alanında derinlemesine bir bakış açısı ve uygulanabilir bilgiler kazandıracak. Katılımcılar, kendi satış stratejilerini nasıl geliştireceklerini öğrenecek ve kariyerlerinde ileriye dönük adımlar atma fırsatı bulacaklar.

Bu eğitim ile:

  • Şirket ihtiyaçlarınıza uygun stratejik satış planları oluşturmayı öğreneceksiniz ve bu planların etkin uygulama yöntemlerini kavrayacaksınız.
  • Müşterilerinizin ihtiyaçlarını doğru analiz etmeyi ve bu bilgileri satış stratejilerinize etkin bir şekilde entegre etmeyi öğreneceksiniz.
  • Satış süreçlerinde müşteri psikolojisini anlamayı ve bu bilgileri satışlarınızı artırmak için kullanmayı öğreneceksiniz.
  • Etkili satış ekipleri oluşturmayı, yönetmeyi ve motivasyon sağlamayı öğreneceksiniz, bu sayede satış hedeflerinize ulaşmada maksimum verimliliği sağlayacaksınız.
  • Satış ekiplerinizin performansını ölçmeyi ve değerlendirmeyi öğreneceksiniz, bu sayede sürekli gelişimi teşvik edebileceksiniz.
  • Piyasa ve satış trendlerini analiz etmeyi ve bu bilgileri satış stratejilerinize uygulamayı öğreneceksiniz.
  • Etkili stok yönetimi ve optimizasyonu için gerekli teknikleri öğreneceksiniz, bu sayede maliyetlerinizi azaltıp verimliliğinizi artırabileceksiniz.
  • Satış süreçlerinizde karşılaşacağınız zorluklarla başa çıkmayı ve kriz anlarında etkin karar verme becerilerini geliştireceksiniz.
  • Rekabet analizi yaparak doğru kampanya stratejisi oluşturup, doğru kampanya iletişimini yapma becerisi kazanacaksınız.
  • Finans ile satış arasındaki bağlantıları, parayı verimli ve etkin yönetmeyi, karlılığı arttıracak veya zararı azaltacak yöntemleri öğreneceksiniz.

Bu kurs kimler için

Satış Yönetimi Eğitimi satış becerilerini geliştirmek ve satış performansını artırmak isteyen herkes için uygundur. Özellikle satış ve pazarlama departmanında çalışan profesyoneller, girişimciler ve iş sahipleri, satış kariyerine ilgi duyanlar ya da satış odaklı sektörlerde çalışanlar.

Satış departmanında çalışan veya satış kariyerine ilgi duyan profesyoneller

Stratejik satış planlaması yapmayı ve ekiplerinizi etkili bir şekilde yönetmeyi öğreneceksiniz. Ayrıca, satış süreçlerinde karşılaşabileceğiniz temel zorlukları çözme ve kriz yönetimi becerilerini geliştireceksiniz.

Girişimciler ve İşletme Sahipleri

Etkili satış stratejileri geliştirme ve uygulama becerilerini öğreneceksiniz. Pazar dinamiklerini ve müşteri ihtiyaçlarını anlama konusunda derinlemesine bilgi sahibi olacak, bu bilgileri işletmenizin büyümesini hızlandırmak için nasıl kullanabileceğinizi keşfedeceksiniz.

Satış Ekiplerinin Liderleri

Ekip üyelerinizin motivasyonunu ve performansını maksimize etme yöntemlerini öğreneceksiniz. Ekip içi iletişimi güçlendirme, performans değerlendirme sistemlerini etkin bir şekilde uygulama ve doğru hedeflendirme becerileri kazanacaksınız.

Pazarlama Yöneticileri

Satış ve pazarlama ekipleri arasındaki işbirliğini artıracak stratejiler geliştirme ve bu iki fonksiyon arasında sinerji yaratacak yeni yaklaşımlar öğreneceksiniz. Ayrıca, müşteri ilişkilerini derinleştirerek, satış sonrası memnuniyeti artıracak yöntemleri uygulama becerisi edineceksiniz.

Kurs kimler için uygun değil?

Bu kurs üniversite öğrencileri için uygun değildir.

Fuat Mert Kaya

Country Sales Director / Tecno Mobile Turkey (Former Country Sales Director / Xiaomi)
tecno-800x300-logo
  • 15 yılı aşkın bir süredir satış ve perakende alanlarında ağırlıklı olarak satış yönetimi, perakende yönetimi, kampanya yönetimi, saha ekipleri yönetimi alanlarında görev almıştır.
  • 2011-2016 Yıllar arasında Samsung'da görev almış; bu süreçte, şirketin pazar payını %24'ten %59'a çıkarmış ve Samsung Türkiye'den "Pazarlama Gurusu" ödülünü kazanmıştır.
  • 2016 - 2019 Yılları arasında Türkiye’ye yeni giriş yapmış olan Huawei’in pazar payının sıfırdan %30'a ulaşılmasında önemli roller üstlenmiştir. Orta ve Doğu Avrupa'nın "En İyi Perakende Yönetimi" ödülünü kazanmış, ayrıca yapılan Retail Audit and Mystery Shopper çalışması "Global Best Case" olarak seçilmiş ve Huawei "Future Star" ödülünü almıştır.
  • 2020-2022 yılları arasında Xiaomi'de Perakende Operasyonları Direktörü olarak görev yapmış, bu süreçte cep telefonu pazar payını %2'den %20'ye çıkarmış, ürün lansmanlarında ana konuşmacı olarak görev almış ve 72 Xiaomi mağazasının açılmasına öncülük ederek yıllık 120M$ ciroya ulaşılmasını sağlamıştır.
  • Xiaomi'de 2 sene Perakende Operasyonları Direktörü olarak görev yaptıktan sonra 2022 Ocak Ayı’nda Satış Direktörü pozisyonuna getirilmiştir.
  • 2023 Eylül ayında Tecno Mobile Turkey'de Satış Direktörlüğü görevine getirilmiştir. Bu görevde, satış sorumluluklarının yanı sıra ithalat süreçleri ve fabrika üretim süreçleri ile satış arasındaki bağlantıya da liderlik etmektedir. Altı ay içinde satış adetlerinde %50 artış sağlanmıştır.

Müfredat

Ders 1

– Satış kavramları ve tanımlamaları
– Yenilikçi satış metotlarına bakış
– Satışta “Sell In” süreci ve püf noktaları
– Satışta “Sell Thru” süreci ve püf noktaları
– Satışta “Sell Out” süreci ve püf noktaları
– Satış sonrası süreci ve son kullanıcı memnuniyeti

– İhtiyaç analizi ve hedef uyumlama
– Stratejik satış planı oluşturma
– Satış planında doğru hedeflemenin önemi
– Satış planında zaman yönetimi
– Satış planını takip etme metodları

– Satış ve stok dengesi
– Satış ile WOS ve DOS ilişkisi
– NOS nedir?
– Satış trend analizleri ve geleceği okuma
– Satış raporlarının zamanlaması
– Stoklamada rekabet analizinin önemi

– Satışta finansal farkındalık
– Müşterinin finansal durumunun değerlendirilmesi
– Kanalların karlılık analizi ve ROI yönetimi
– Paranın zaman maliyeti kavramı
– Vade kavramı satış ve finansman için neden kritiktir?
– Vergi zamanları ve satışta nasıl kullanılabileceği

– Merkez satış ekiplerinin kurulması ve yönetilmesi
– Dijital dönüşümün ekip yönetimine etkileri
– Ekip rolleri, görevleri ve sorumlulukları
– Dengeli ve iyi bir satış ekibin oluşturulması
– Satış ekibi hedeflendirme ve performans değerlendirme
– Satış ekibi motivasyonu

– Sıcak & soğuk satış teknikleri
– Mailing, Cold call, Phishing
– Meta pazarlama üzeri satış
– Satışta sahanın önemi
– Saha satış yöneticilerinin yönetimi
– Saha satış ekibi kurarken dikkat edilmesi gerekenler
– Saha satış ekibi KPI ve performans değerlendirme
– Saha satış ekibi motivasyonu

– Satışın ihtiyaçlarını anlatacak ortak dil oluşturma
– Satış departmanı ile pazarlama departmanı ilişkisi
– Satış departmanı ile ürün yönetimi ilişkisi
– Ürün bilgisi ve ürün bilgisi aktarmanın önemi
– Go To Market ve rekabet analizi
– Doğru konumlamanın önemi
– Satış ekibinin diğer departmanlarla olan ilişkisi

– Kampanya ve promosyon yönetimi
– Doğru kampanya iletişiminin satışa etkisi
– Bonus planlama ve yönetimi
– Bundle – Upsell – Cross Sell teknikleri
– Diğer satış teşvik programları

– Müşteriyi tanımak ve tanımlamak
– Hedef müşteriyi belirlemek ve bulmak
– Müşteri kartı oluşturma
– Satışçı gözüyle müşteri psikolojisi
– Satışta kurumsal müşteri davranışları
– Satışta bireysel müşteri davranışları
– Karar vericilerin beklentileri ve yönetilmesi
– Pain point belirleme
– Davranışlarda dış faktörlerin etkisi

– Satış görüşmelerine etkin hazırlık
– Görüşme süreçlerinde proaktif ve reaktif yaklaşımlar
– Görüşmede fark yaratma
– Etkili satış görüşmesi soruları
– Satış kapatma teknikleri
– Yeni satışın anahtarı: “Referans”
– Verimli satış görüşmesi zaman çizelgesi
– Satış görüşmesi sonrası takip mekanizmaları

– Bayi kanalı satış yönetimi
– Bölge yönetimi
– Alternatif satış kanalları
– Pareto optimumu ve analizi
– Grading ve önceliklendirme
– Kanal yönetiminde eğitimin önemi

– Key Account tanımı
– Key Account yönetimi
– Key Account için satış takvimi oluşturma
– İtirazlarla başa çıkma ve müzakere
– Hayır limiti
– Key Person yönetimi

Nasıl eğitim veriyoruz?

Canlı ve online derslerde hem diğer katılımcılarla hem de eğitmenle network kurabileceksiniz. Google Classroom hesabınızda ödevlere erişecek, eğitmeninizden geri bildirimler alabilecek ve sorular sorabileceksiniz.

icon_1

En iyi eğitmenler

  • Güçlü şirketlerin güçlü yöneticileri
  • Sektörde bilinen saygın isimler
icon_2

7/24 Destek

  • Teedo ekibi her an yanınızda
  • Çözüm odaklı yaklaşım
icon_3

Canlı ve Online Dersler

  • Tamamen canlı dersler
  • Kaçırdığınız derslerin kayıtlarına erişim
icon_4

Network edinme

  • Kapalı WhatsApp grupları
  • Eğitmenden geri bildirim
  • Diğer katılımcılarla network
Teedo
Sertifikası

Kişiselleştirilmiş Teedo sertifikanızla almış olduğunuz eğitimi başarıyla tamamladığınızı ve spesifik bir konuda uzmanlaştığınızı herkese kolayca ispat edebilir ve doğrulatabilirsiniz.

Akreditasyonlar
cpd-280x220
The CPD Certification

Teedo, uluslararası alanda kabul gören bağımsız İngiliz Eğitim Akreditasyon Kurumu The CPD Certification Service üyesidir.

iiba-logo
IIBA

Teedo, Uluslararası İş Analizi Enstitüsü (IIBA) tarafından akredite edilmiş bir eğitim platformudur.

hrci-logo
HRCI

Teedo, HR Certification Institute® akreditasyonu için hazırlıklara başladı. Tahmini başlangıcı Nisan 2025.

pmi-logo1
PMI

Proje Yönetimi Enstitüsü (PMI) akreditasyonu için tüm girişimler yapıldı, ilgili kursun planlanması bekleniyor.

Nasıl Ödeme Yapabilirsiniz?

Ön başvuru formunu doldurun; Eğitim danışmanlarımız sizi Teedo’nun en güncel eğitim programları, en güncel kampanyaları ve avantajlı ödeme seçenekleri hakkında en kısa sürede bilgilendirsin! Alanında uzman, sektör profesyoneli eğitmenlerimiz ile kariyerinizi bir üst seviyeye taşıyacak eğitim fırsatlarını kaçırmayın.

Diğer sorularınız için Sıkça Sorulan Sorular sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Paycell

  • Kredi Kartı ile Güvenli Ödeme İmkanı
  • Vade Farksız 3 Taksit Fırsatı

Paynet

  • Kredi Kartı ile Güvenli Ödeme İmkanı
  • Vade Farksız 3 Taksit Fırsatı

Havale / EFT

  • Havale/EFT Ödemelerinde %10 İndirim Fırsatı

Referanslar