rectangle-33

Kaan Olcayto Yüksek Enflasyon ve Maliyet Artışlarında Fiyatlandırma Yönetimi Eğitimi

Başlangıç- Bitiş Tarihi:

17 Haziran 2025 - 22 Temmuz 2025

Kurs Süresi:

5 Hafta / 10 Ders

Kaan Olcayto

Kıdemli Fiyatlandırma ve Kampanya Departman Müdürü / MediaMarkt

mediamarkt-800x300
Share
rectangle-33

Yüksek enflasyon ve maliyet artışlarının yaşandığı zorlu piyasa koşullarında, etkili fiyatlandırma stratejileri geliştirmek artık hiç olmadığı kadar önemli. MediaMarkt Türkiye, İsveç ve İspanya’da fiyatlandırma stratejilerinde önemli başarılar elde eden Kaan Olcayto’nun liderliğinde gerçekleşecek Yüksek Enflasyon ve Maliyet Artışlarında Fiyatlandırma Yönetimi Eğitimi, hem müşteri memnuniyetini hem de kârlılığı aynı anda maksimize etmeye yönelik yenilikçi yaklaşımlar sunuyor.Bu eğitimde, katılımcılar enflasyonist ortamda fiyatlandırma yönetimi konusundaki global deneyimlerden ilham alarak, şirketlerine değer katacak uygulamaları öğrenme fırsatı yakalayacak. Eğitim kapsamında; maliyet artışlarını etkin bir şekilde yönetirken, rakiplerin fiyat hamlelerine karşı nasıl stratejik yanıtlar verileceği, fiyat esnekliği ve talep yönetimi gibi kritik konular ele alınacak.
Katılımcılar ayrıca;

  •  Yüksek enflasyon dönemlerinde kârlılığı koruyacak fiyatlandırma modellerini oluşturmayı,
  • Maliyet artışlarını müşteri algısını bozmadan fiyatlara yansıtma yöntemlerini,
  • Fiyatlandırma kararlarını veri odaklı analizlerle desteklemeyi,
  •  İndirim ve promosyon stratejilerini doğru planlamayı,
  • Kapsamlı bir rekabet odaklı gelir yönetim sistemi kurmayı öğrenecekler.

    Bu eğitim, zorlu ekonomik koşullarda ve maliyet baskılarının yoğun olduğu dönemlerde fiyatlandırma süreçlerini optimize etmek isteyen profesyoneller için özel olarak tasarlandı. Gelir-gider dengesini koruyarak etkin kampanya stratejileri geliştirmek ve rekabette öne çıkmak için hemen kayıt olun!

Bu eğitim ile:

  • Yüksek enflasyon ve maliyet artışlarının olduğu dönemlerde uygulanabilecek en güncel fiyatlandırma yöntemlerini öğreneceksiniz.
  • Müşterilerin fiyat algısını yüksek maliyet ortamında nasıl yöneteceğinizi kavrayacaksınız.
  • Fiyatları belirlemek ve bu fiyatların etkinliğini ölçmek için kullanılan analitik ve nicel metotların yüksek enflasyon ortamında nasıl uygulanması gerektiğini öğreneceksiniz.
  • Davranışsal ekonomi prensiplerini kullanarak, maliyet artışlarını müşteri algısını bozmadan nasıl fiyatlara yansıtacağınızı ve fiyatlandırma stratejilerinin etkinliğini nasıl artıracağınızı keşfedeceksiniz.
  • Rekabetçi fiyatlandırma konusundaki güncel yaklaşımlara odaklanarak, rakiplerin fiyat hamlelerine karşı etkili stratejiler geliştirmeyi öğreneceksiniz.
  • Kârı maksimize etmek, pazar payını artırmak ve müşteri değeri yaratmak için fiyatlandırmayı bir stratejik araç olarak kullanmanın önemini anlayacaksınız.
  • Farklı fiyatlandırma stratejilerini değerlendirerek, her bir stratejinin yüksek maliyet ve enflasyon ortamındaki avantajlarını ve etkilerini öğreneceksiniz.
  • Hangi durumda hangi fiyatlandırma stratejisinin en uygun olduğunu belirleyerek, gelir-gider dengesini korurken piyasada nasıl daha etkili olabileceğinizi kavrayacaksınız.

Bu kurs kimler için?

Küçük ve Orta Ölçekli İşletme Sahipleri ve Yöneticileri

İşletme sahipleri rekabetçi pazarda ayakta kalmak ve karlılıklarını artırmak için etkin fiyatlandırma stratejilerine ihtiyaç duyar. Bu Eğitim,  işletmelerin pazar koşullarına hızla uyum sağlamalarına ve gelirlerini optimize etmelerine yardımcı olacaktır.

Finans ve Bütçe Yöneticileri

Finans ve bütçe yöneticileri, gelir tahminlerindeki tutarsızlıklar, kar ve zarar analizlerindeki eksiklikler ve makroekonomik değişikliklere hazırlıksız olma gibi sorunlar yaşayabilirler. Bu kurs ile kar & zarar tablosunda fiyatlandırmanın önemini öğrenecekler. Ayrıca, bütçe ve tahmin süreçlerini iyileştirerek doğru gelir tahminleri yapmayı ve makroekonomik değişimlerin fiyatlandırmaya nasıl etki ettiğini anlayacaklar.

Pazarlama ve Satış Profesyonelleri

Ürünlerin veya hizmetlerin pazarda doğru konumlandırılamaması, kampanya ve promosyonların ROI’sinin düşük olması gibi sorunlarla karşılaşan pazarlama ve satış departmanı uzmanları, fiyat konumlandırma, kampanya fiyatlandırma yöntemleri ve iş planında fiyatlandırma stratejileri ile ürün/hizmetlerin pazarda daha etkili konumlandırılmasını sağlayabilecekler.

Ürün ve Kategori Yöneticileri

Ürünlerini piyasa koşullarına ve hedef müşteri beklentilerine uygun şekilde fiyatlandırmalarına yardımcı olacak, böylece ürünlerin piyasada başarılı olmasını sağlayacak stratejiler geliştirebilecekler.

Kurs kimler için uygun değil?

Bu kurs üniversite öğrencileri için uygun değildir.

Kaan Olcayto

Kıdemli Fiyatlandırma ve Kampanya Departman Müdürü / MediaMarkt
mediamarkt-800x300
  • 2008 Yılında Koç Üniversitesi'nde Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümünden mezun olmuştur.
  • 2008 – 2013 Yılları arasında Schneider Elektrik şirketinde Ürün Müdürü görevi ile profesyonel kariyerine başlamıştır.
  • 2013 - 2015 Yılları arasında Siemens'te Ürün Müdürü olarak görev yaptı.
  • 2015 ile 2017 yılları arasında Valeo Otomativ Türkiye-MEA'de Ürün Müdürü olarak çalıştı.
  • 2017 yılında Peugeot Otomativ'de Ürün Müdürlüğüne geçiş yaptı.
  • 2018'den 2020'ye kadar Groupe PSA'da Ürün Müdürü olarak görev aldı.
  • 2020 yılından itibaren MediaMarkt Türkiye'de Fiyatlandırma ve Kampanya Yönetimi Kıdemli Departman Müdürü olarak görev yapmaya başladı. Bu süreçte, Türkiye MediaMarkt için fiyatlandırma stratejisinin oluşturulmasına ve dinamik fiyatlandırma yapısına geçişe öncülük etti.
  • İsveç MediaMarkt için bütün fiyatlandırma kurgusunun yeniden oluşturulmasını yönetti ve satış aşamasında olan firmanın hedef karlılığa ulaşmasını sağladı.
  • İspanya MediaMarkt için fiyatlandırma departmanını sıfırdan kurarak bütün stratejiyi ülke gerçeklerine uygun hale getirdi ve ihtiyaçlar doğrultusunda kurguladı.
  • Türkiye, İsveç ve İspanya Media Markt şubeleri için indirim kurgularını oluşturdu ve takibini sağlayarak üç ülkede de karlılığı 1 puanın üstünde artırmayı başardı.
  • Türkiye MediaMarkt'ta rekabetçi fiyatlandırma yapısının kurulmasının ardından, son iki senede organize elektronik perakende pazarında pazar payını %50 artırmayı başardı.

Müfredat

Ders 1

– Fiyatlama stratejisinin temel kavramları ve işlevleri.
– Fiyatlama stratejisinin işletme stratejisiyle nasıl ilişkilendirildiği.
– Fiyatlama stratejisinin önemi ve etkileri.
– Farklı sektörlerde ve işletme tiplerinde kullanılan fiyatlama stratejileri örnekleri.

– Cost + fiyatlama
– Üstten fiyatlandırma
– Nüfuz fiyatlandırma
– İsteğe bağlı ürün fiyatlandırması
– Paket fiyatlandırma
– Dinamik fiyatlandırma

– Savaşan marka stratejisi
– Sandviç stratejisi
– Fiyat ayarlama stratejisi
– Sektörel fiyat stratejisi
– Fiyatın psikolojik boyutu

– Neden kampanya yapılmalı
– Kampanya zamanlaması
– Kampanya planlaması
– Kampanya yönetimi

 

– Uygulama ve operasyonel yönetim
– Değerlendirme ve optimizasyon
– Case study’ler

 

– Enflasyon nedir?
– Enflasyonun etkileri
– Enflasyon ile mücadele
– Enflasyon verileri ve ölçümü

– Enflasyon döneminde fiyatlama stratejileri
– Fiyatlama temelleri
– Gerçek örnekler

– Fiyat endeksi nedir?
– Fiyat endeksinin stratejik önemi
– Fiyat endeksi kullanım alanları

 

– Gruplama ve fiyatlama
– İndirimler

– Temel maliyet hesaplaması
– İleri düzey maliyet hesaplaması teknikleri
– Maliyet yönetimi örnekleri

Nasıl eğitim veriyoruz?

Canlı ve online derslerde hem diğer katılımcılarla hem de eğitmenle network kurabileceksiniz. Google Classroom hesabınızda ödevlere erişecek, eğitmeninizden geri bildirimler alabilecek ve sorular sorabileceksiniz.

icon_1

En İyi Eğitmenler

  • Güçlü şirketlerin güçlü yöneticileri
  • Sektörde bilinen saygın isimler
icon_2

7/24 Destek

  • Teedo ekibi her an yanınızda
  • Çözüm odaklı yaklaşım
icon_3

Canlı ve Online Dersler

  • Tamamen canlı dersler
  • Kapalı WhatsApp grupları
icon_4

Network Edinme

  • Kapalı WhatsApp grupları
  • Eğitmenden geri bildirim
  • Diğer katılımcılarla network
Teedo
Sertifikası

Kişiselleştirilmiş Teedo sertifikanızla almış olduğunuz eğitimi başarıyla tamamladığınızı ve spesifik bir konuda uzmanlaştığınızı herkese kolayca ispat edebilir ve doğrulatabilirsiniz.

Akreditasyonlar
cpd-280x220
The CPD Certification

Teedo, uluslararası alanda kabul gören bağımsız İngiliz Eğitim Akreditasyon Kurumu The CPD Certification Service üyesidir.

iiba-logo
IIBA

Teedo, Uluslararası İş Analizi Enstitüsü (IIBA) tarafından akredite edilmiş bir eğitim platformudur.

ACCA

Teedo, dünyanın en prestijli finans ve muhasebe kuruluşlarından biri olan ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) tarafından Silver Learning Partner (Gümüş Seviye Öğrenme Ortağı) olarak akredite edilmiştir.

pmi-logo1
PMI

Proje Yönetimi Enstitüsü (PMI) akreditasyonu için tüm girişimler yapıldı, ilgili kursun planlanması bekleniyor.

Nasıl Ödeme Yapabilirsiniz?

Ön başvuru formunu doldurun; Eğitim danışmanlarımız sizi Teedo’nun en güncel eğitim programları, en güncel kampanyaları ve avantajlı ödeme seçenekleri hakkında en kısa sürede bilgilendirsin! Alanında uzman, sektör profesyoneli eğitmenlerimiz ile kariyerinizi bir üst seviyeye taşıyacak eğitim fırsatlarını kaçırmayın.

Diğer sorularınız için Sıkça Sorulan Sorular sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Paycell

  • Kredi Kartı ile Güvenli Ödeme İmkanı
  • Vade Farksız 3 Taksit Fırsatı

Lidio

  • Kredi Kartı ile Güvenli Ödeme İmkanı
  • Vade Farksız 3 Taksit Fırsatı

Havale / EFT

  • Havale/EFT Ödemelerinde %10 İndirim Fırsatı

Referanslar